چکیده
مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار[۱](BPR) بوسیله سازمانهای کسب و کار به عنوان رویکردی برای اجرا و مدیریت تغییر پذیرفته شده است. مدیران به منظور کاربرد روشها و مفاهیم متعدد برای مدیریت موفق فرآیند تغییر،آموزش دیدهاند. با وجود این، در عمل شواهد تجربی کمی برای حمایت از ادعای اثربخشی این مفاهیم و تکنیکها وجود دارد. این مقاله نتایج پیمایشی را که برای ارزیابی اثربخشی درک شده از مفاهیم و ابزارهای BPR در میان شاغلان کسب و کار انجام شده را گزارش میکند. این پیمایش همچنین دادههای متغیرهای جمعیت شناختی را برای بررسی روابط بین ماهیت کار و سابقه با ادراکات از ابزارها و مفاهیم BPR جمع آوری نموده است. نتایج نشان میدهد که مشارکت کنندگان در پیمایش، ابزارها و مفاهیم BPR را بطور اثربخش درک کردهاند. مخصوصاً مشارکت کنندگان در حوزههای تولید و مالی کسب و کار که الگوبرداری(محک زدن) و استفاده از دادههای مشتری را به عنوان تکنیکهای اثربخش در اجرای BPR درک نمودهاند(۱۹۹۷ John Wiley & Sons, Ltd. And Cornwallis Emmanuel Ltd).
فایل اصلی مقاله را می توانید رایگان از بخش فایل همراه دانلود کنید: [ دانلود رایگاه فایل همراه ]