ترجمه مقاله Modelling and dynamic simulation of a fuel cell system with an autothermal gasoline reformer

ترجمه مقاله Modelling and dynamic simulation of a fuel cell system with an autothermal gasoline reformer

تعداد صفحات: 16

فرمت فایل: ورد

زمان تهیه فایل: آیان 91

محل تهیه فایل: دانشگاه تهران

فایل همراه: [ دانلود رایگاه فایل همراه ]

دسته بندی: -

قیمت: 12000 تومان

تعداد نمایش: 1397 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 22 اکتبر 2016

به روز رسانی در: 6 نوامبر 2016

خرید این محصول :

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود .

چکیده:

به منظور توصیف رفتار پویای یک سیستم پیل سوختی، عناصر آن به کمک مدلهای پویای ۱Dکه در سیمیولینک مطلب (Matlab Simulink) اجرا شده اند، مدلسازی شده اند. سیستم پیل سوختی شامل یک بهسازگر گازوئیلی خودحرارت(ATR) که برای درک کارآیی بالای سیستم حرارتی است با عناصر سیتم دیگری جفت شده است (تصفیه گاز یا بنزین، تبادلگر گرما). شبیه سازیهای پویای تغییرات فشار نشان می دهد که رفتار پویای چنین سیستمی اصولا بوسیله زمانهای پاسخدهی جریان آب مایع از طریق تبادلگرهای گرما، حجمی که باید دائما به حداقل مقدار کاهش یابد تا زمانهای پاسخ دهی کوتاه تر را تحقق دهد. در مقابل، رفتار پویای راکتورها(دستگاهی که انرژی اتمی را به حرارتی تبدیل می کند) حیاتی نیستند. با وجود این ترکیب محصول بنزین (گاز) در خروجی ATR بوسیله مقدار رطوبت گاز در ورودی ATR تحت تاثیر قرار می گیرد، که به نوبه خود بطور منفی برای یک دوره انتقال کوتاه در زمانهای اقامت ( مدت زمانیکه قطرات کوچک سوخت در محفظه احتراق توربین گاز می مانند) که آب از طریق تبادلگرهای گرمایی در طول یک تغییر فشار جریان می یابد تحت تاثیر قرار می گیرد.

براساس نتایج بدست آمده، سیستم قادر است تا با تغییرات فشار تطبیق یابد(تغییرات افزایش فشار از ۱۰ تا ۹۰ % و کاهش فشار ازز ۹۰ تا۱۰% ).

کلمات کلیدی: سیستم پیل سوختی ؛ شبیه سازی پویا؛ بهسازگر گازوئیلی خودحرارت؛ طرح ریزی یا مدل سازی، تغییر فشار، زمان پاسخ دهی.

مقاله انگلیسی فایل را می توانید از بخش فایل همراه دانلود کنید: فایل همراه: [ دانلود رایگاه فایل همراه ]

پاسخ دهید