پایان نامه کارشناسی ارشد بررسی عوامل زیان ده شرکت ذغال سنگ

پایان نامه کارشناسی ارشد بررسی عوامل زیان ده شرکت ذغال سنگ

تعداد صفحات: 79

فرمت فایل: word

زمان تهیه فایل: 83-84

محل تهیه فایل: دانشگاه دولتی

دسته بندی: -

قیمت: 15000 تومان

تعداد نمایش: 1296 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 سپتامبر 2017

به روز رسانی در: 30 سپتامبر 2017

خرید این محصول :

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود .

شرکت سهامی خاص زغال سنگ البرز مرکزی در تاریخ ۳۱/۶/۵۳ تحت شماره ۱۹۶۹۱ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و متعاقباً به موجب صورت جلسه مورخ ۲۳/۵/۱۳۷۰ مجمع فوق العاده دفتر مرکزی، شرکت را از تهران به شهر زیرآب منتقل کرد. و در تاریخ ۵/۶/۷۹ تحت شماره ۱۹۲ در اداره ثبت اسناد سوادکوه به ثبت رسیده است . براساس اطلاعات اولیه، وجود زغال سنگ در منطقه زیرآب به سال‎های ۱۳ـ۱۳۱۰ به هنگام ایجاد راه آهن سراسری تهران ـ شمال برمی گردد. در سال‎های ۴۱ـ۱۳۳۸ جهت شناخت دقیق و تکمیل اطلاعات، عملیات اکتشافی توسط شرکت «ماگ» آلمان شروع گردید و از سال ۱۳۴۷ زمین شناسان شرکت ذوب آهن در ایران با کمک کارشناسان روسی توانستند نتایج بسیار خوب و درخشانی را به ثبت برسانند که نتیجه آن شروع بهره برداری از معادن در سال ۱۳۵۰ می باشد.

ستاد مرکزی شرکت در فاصله ۴۸ کیلومتری جنوب قائم شهر در منطقه سوادکوه بین دو شهر زیرآب و پل سفید در ابتدای جاده آلاشت در محدوده ای به نام آزادمهر قرار دارد. قلمرو تحت پوشش شرکت به وسعت ۰۰۰/۳۰ کیلومتر مربع در دامنه شمالی رشته کوه های البرز امتداد دارد.

معادن فعال شرکت عبارتند از : کارمزد، «تاریک دره»، کارسنگ، کیاسر و گلیران و معادن اکتشافی شرکت عبارتند از: کردآباد و گلیران.

باتوجه به پتانسیل موجود در این شرکت نظیر وجود ذخائر اکتشافی و در حال اکتشاف(جدول شماره (۱)) و کیفیت مناسب زغال سنگ، پائین بودن نسبی هزینه اکتشافی، مساعد بودن شرایط جوی، وجود راه شوسه و راه آهن، تجربه بالای معدن کاری و وجود امکانات تربیت متخصص در استان، وجود شبکه برق سراسری و فراوانی نیروی کار و علاقمند به معدن کاری و که نقش بسیار زیادی در اقتصاد کشور و تأمین مواد اولیه دیگر کالاهای صنعتی در سطح کلان کشور ایفا کرده است، شاید بتوان در تقسیم بندی صنایع در اقتصاد آن را به عنوان صنایع رابط و مادر کشور معرفی کرد. 

پاسخ دهید