ترجمه مقاله The moderating effects of organizational culture on the relationships between leadership behavior and organizational commitment and between organizational commitment and job satisfaction and performance

ترجمه مقاله The moderating effects of organizational culture on the relationships between leadership behavior and organizational commitment and between organizational commitment and job satisfaction and performance

تعداد صفحات: ۳۲

فرمت فایل: ورد

زمان تهیه فایل: فروردین 91

محل تهیه فایل: تهران

دسته بندی: -

قیمت: 22000 تومان

تعداد نمایش: 1518 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 اکتبر 2016

به روز رسانی در: 30 آگوست 2020

خرید این محصول :

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود .

اثرات تعدیل کنندگی فرهنگ سازمانی بر روابط رفتار رهبری و تعهد سازمانی و بین تعهد سازمانی و رضایت شغلی و عملکرد

 

چکیده:

هدف: هدف این مطالعه بررسی اثرات تعدیل کنندگی فرهنگ سازمانی بر روابط رفتار رهبری و تعهد سازمانی و بین تعهد سازمانی و رضایت شغلی و عملکرد در محیط کشور مالزی است.

طراحی/سبک/روش: داده‌ها از ۲۳۸ دانشجو و محقق نیمه وقت UM MBA کشور مالزی جمع‌آوری شده است. داده‌ها در مورد فرهنگ سازمانی و رفتارهای رهبری پاسخ دهنده‌ها و چگونگی اثرگذاری بر تعهد سازمانی، رضایت شغلی و علکرد کارمند با استفاده از OCI، پرسشنامه رفتار رهبری، ACS، درجه‌بندی جهانی مستقل برای رضایت شغلی و پرسش‌نامه‌های عملکرد کلی جمع‌آوری شده اند. آماره های توصیفی که گزارش شده اند به وسیله تحلیل عاملی و تحلیل پایایی، آزمون فرضیه و همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه سلسله مراتبی پیگیری شده اند.

یافته ها: بطور کلی(البته با چند استثناء)، مشاهده شد که رفتار رهبری بطور قابل توجهی با تعهد سازمانی مرتبط است، و فرهنگ سازمانی نقش مهمی در تعدیل این رابطه ایفاء می کند. تعهد سازمانی نیز بطور چشم گیری با رضایت شغلی در ارتباط بود، اما با عملکرد کارکنان ارتباطی نداشت. با وجود این، تنها فرهنگ حمایتی رابطه بین تعهد و رضایت را تحت تاثیر قرار داده بود. و به دنبال آن استلزامات و علت ها برای مدیران مورد بحث قرار گرفت.

ارزش: این مقاله در مجموعه دانش موجود بر روی رابطه بین رفتارهای رهبری، فرهنگ سازمانی، تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عملکرد کارکنان مشارکت دارد. جنبه های مختلفی از این متغیرها مورد آزمون قرار گرفتند تا درک جامع و وسیعتری از عواملی که سازمان ها و کارکنان را تحت تاثیر قرار می دهند فراهم کنند.

واژگان کلیدی: رهبری، فرهنگ سازمانی، رضایت شغلی، مدیریت عملکرد، کشور مالزی

نوع مقاله: ادبیات مروری

مقاله انگلسی را می توانید به صورت رایگان از اینجا دانلود کنید

پاسخ دهید