ترجمه مقاله Organisational Values as “Attractors of Chaos”:An Emerging Cultural Change to Manage Organisational Complexity

ترجمه مقاله Organisational Values as “Attractors of Chaos”:An Emerging Cultural Change to Manage Organisational Complexity

تعداد صفحات: 16

فرمت فایل: ورد

زمان تهیه فایل: بهمن 93

محل تهیه فایل: دانشگاه علامه

فایل همراه: [ دانلود رایگاه فایل همراه ]

دسته بندی: -

قیمت: 17500 تومان

تعداد نمایش: 389 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۱ آبان ۱۳۹۵

به روز رسانی در: ۱۶ آبان ۱۳۹۵

خرید این محصول :

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود .

17500 تومان – خرید

چکیده

سازمانهای تجاری نماینده خوبی از آن چیزی هستند که علوم فیزیک و ریاضی آنها را سیستمهای “آشوبناک” معین کرده است. از آنجا که فرهنگ نوآوری برای بقا سازمانی در قرن ۲۱ حیاتی خواهد بود، بنابراین مقاله حاظر مطرح می­کند که مشاهده سازمانها بر اساس “تئوری پیچیدگی” ممکن است به رهبران در فلسفه­های مدیریتی خوب تنظیم شده(که مدیریت منظمی را برای تاکید بر ثبات در درون فرهنگی که بطور آشوبناک سازماندهی شده است فراهم می­کند) کمک کند، به خاطر اینکه بر روی “مرزهای آشوب” است که بزرگترین خلاقیتها به وقوع می­پیوندد. استدلال شده است که سازمانهای قرن ۲۱، به عنوان سیستمهای اجتماعی آشوبناک، دیگر بطور موثر بوسیله اهداف دقیق(MBO) یا دستورها(MBI) مدیریت نخواهند شد. ظرفیت آنها برای خودسازماندهی اساساً بوسیله اینکه چگونه اعضای آنها مجموعه­ ارزشها یا اصول را برای اقدام می­پذیرند(مدیریت بر مبنای ارزش)، ناشی خواهد شد. تئوری پیچیدگی با سیستمهایی که ساختارهای پیچیده را در زمان یا مکان نشان می­دهند سر و کار دارد، که اغلب قواعد ساده قطعی را پنهان می­کند. این تئوری بیان می­کند که هنگامی که این قواعد ایجاد شد، ممکن است منجر به پیش بینی موثر و حتی کنترل پیچیدگی ظاهری شود. حالت آشوب که خودسازماندهی دارد مدیون ظهور “جاذبه­های غریب” است، که مبنایی ایده­آل برای خلاقیت و نوآوری در سازمان است. دراین حالت خودسازماندهی آشوب، اعضا به نقشهای محدود و کوتاه محدود نمی­شوند، و به تدریج ظرفیت و توانایی آنها برای تمایز و صمیمیت توسعه می­یابد و پیوسته به سمت حداکثر کردن مشارکت در کارآیی سازمان حرکت می­کنند. در این شیوه ارزشها به عنوان سازمان دهنده یا جاذبه های بی نظمی عمل می­کنند. در سازمانهای کسب و کار(همانند همه انواع سیستمهای اجتماعی) اصول آغازین به عنوان اصول نهایی در بلند مدت لحاظ می­شوند. یک جاذبه(attractor) مدلی است که نشان دهند نتایج رفتاری سیستم است. جاذبه نیروی جذب یا یک حضور هدفمند در سیستم نیست؛ آن به سادگی جایی را که سیستم بر اساس قواعد حرکتش هدایت شده است را به تصویر می­کشد. بنابراین، در فرهنگی که ارزشهای خودکنترلی، مسئولیت، استقلال، نوآوری، خلاقیت و proaction ترویج یا به اشتراک گذاشته می­شود، ریسک آشوب کوتاه مدت بوسیله یک حس کلی بلند مدت از جهت کاهش می­یابد. یک رویکرد مناسبتر به مدیریت پیچیدگی­های داخلی و خارجی که سازمانها همکنون با آن مواجه هستند این است که فرهنگ غالب خود را تحت اصول مدیریت بر مبنای ارزش تغییر دهند.

مقاله انگلیسی فایل را می توانید از بخش فایل همراه دانلود کنید: فایل همراه: [ دانلود رایگاه فایل همراه ]

 

پاسخ دهید